19 Şubat 2018 Pazartesi

ESKİ 65 / YENİ 24 SOKAK

65 Sokak Eski 69/Yeni 19 sokaktan başlayarak 8. Caddeye iner ve oradan Kırım caddesine kadar devam eden iki parçalı bir sokaktır.

ANILARIMIZ



Sebanur Sezgin

Biz Emek 65 sokak cocuklariyiz.Biz kimiz,Ben Sabanur, Emel Uzel Yanık,Seval Doruk,T.c. Adalet Dikici,Ayşegül, Tarık, Levent,Hakan Nadire ismini hatirlamadigim bir çok kisi. Güzel mutlu bir çocukluk gecirdik.sokaklarda yakantop dalya oynadik.Bahcelerden kayisilar kirazlar topladik.hava kararıp annelerimiz cagirincaya dek.sakiz ve büsküvi ile sevinen cocuklardik biz.hepimiz aynıydık. Çoğumuz memur çocuğu okullara yürüyerek eğlenerek giderdik.kar yağdığında çantalarımızın üstünde kayardik.sisman pastanesi, Santo cafe gidilen mekanlardi.Azeri turşucu'sun da turşu suyu icip uzerine eve kamyonlarla gelen kavacık suyunu tüketirdik...Herkese sevgi ve selamlar

Hakkı Yazıcıoğlu


Oyun yokuşu
4. Caddeyi 8. Caddeye bağlayan 65. Sokak, yani Melihçedeki yeni adıyla 24. Sokak, yokuşu dik, ancak inişi keyifli bir sokaktı.
Okul ya da gezme dönüşü aşağıya doğru bırakıverirdik kendimizi. Kuşlar gibi uçarak varıverirdik evimize.
Bu sokak kışın kar yağdığında kızakla, yazın da tornetle kaydığımız bir sokaktı.
Babamın Hergele Meydanı’ndaki Amerikan pazarından aldığı kızağımıza ilave olarak, yazın yokuş aşağı kaymak için bir tornet yapmıştık.
Yaparken babamın mühendislik zekası işimize yaramıştı.
Dört tane iri rulman, temizlenmiş kalıplık keresteler ve düzeltilmiş paslı çiviler. Bütün malzememiz bu kadardı.
Babam ön tarafa ayağımızı dayayıp yön verebileceğimiz oynak bir dümen mekanizması yapmıştı. Yani öyle bodoslamasına gitmiyorduk.
Babam önce denemek için kendi binerdi. Keyiflenir, bir daha, bir daha…
Sonra bizi önüne alır, birlikte kayardık. Bizim de güvenli kaydığımıza kanaat getirince, oynamamıza izin verirdi.
Az kaymadık bizim o sevgili yokuşumuzdan.


Aylin Kosovaeri Şahin


Ben Emek Mahallesinde buyudum, 29 yil 65 sokakta hic ayrilmadan ayni evde. 65 sokagin butun bahcelerinde, kaldirimlarinda ayak izlerimi biraktim. O bahcelerdeki her karis topraga degdim. Su kattim camuruna bulandim, kar yagdi karina bulandim, agacina tirmandim, taslarini toplayip dalya oynadim. Annem hergun sokaktan eve girdigimde "o yuzunun kiri ne? Kopek yalasa doyar" derdi. Yuzumde bir santime yakin kir katmani var sanirdim, hem kopek niye kir yesindi. Bahcenin el arabasinda az kedi, kopek yikayip temizlemeye calismadik aslinda hep birlikte. Bir sokak dolusu cocuktuk. Her sokak cocuk doluydu. Kelimenin tam anlamiyla sokaktaoynardik. Araba o kadar azdi ki. Tum kaldirimlar, sokaklar, bahceler bizimdi.
Sehir cocugu olsak da, doya doya oynadik, kirlendik. Yetmedi apartman cocuklari yemekten sonra evlerde bulusup oynadik.
Sargin apartmanin cocuklari bu yuzden tek bir evde buyuduklerini hissettiler. Komsu degil kocaman bir aileydik.
Dostlugu, paylasmayi, sevmeyi, saygiyi hep o sokakda ogrendim ben. Bir sokagin icine ana vatanimi cocuklugumu sigdirdim, gencligimi sigdirdim.
Butun agaclarini tanirim, onlarda beni tanir. Binalarin degisen yuzlerine ragmen her birinin bahcesinde anilarim vardir.
29 yil ayni kaldirimlardan yuruyup ayni eve gelip ayni insanlarla bir arada olmak ne kadar guzel bilirim
Bahcelievlerin parklarinda oynadim, okullarina gittim. Ari Sinemasinda film izledim, studyo oldu konser dinledim. Anitkabir ve Konya yolu arasinda kalan tum bolgenin altini uzerine getirdim
Yedinci caddenin ilk sosyallestigi gunleri yasadim. Birinci caddedeki kahvelerde universite hayatini tattim  uzaklasayip Besevlerde bir okul kazandim. İlk is yerim Balgat'in girisindeydi. Tum caddeleri arsinladim, sonbaharda kestenelere tekme savurarak dolastim. Yuruyus yapmayi bile bu mahalle de sevdim. Oglumu artik orada oturmasam bile buyudugum parka goturdum. Babam yaslandi elinden tutup beni cocukken goturdugu parka goturdum.
Koyu Ankaragucluydu babam, omrum boyu bir mahallemden bir Ankaragucunden hic vazgecmedim
Komsuluk, mahalle olmak hepsini yasadim.
Cok sansliyim 🙏

Ben 65 sokaktasokakta oynadığım yıllarda, çoğunlukla saçlarım kısaydı. Çünkü ilkokulda her sabah annemi çığlık çığlığa taratarak delirttiğim için yandan iki örgümü de makasla cırt diye kesmişti  Hala da durur o iki örgüm çekmecede bir naylonun içinde.
Saçlarım kısaldıktan sonra genellikle golf pantolon ya da uzun pantolon giydiğimden, koşturuken genellikle "Yavaş oğlum" diye seslenirlerdi bana.
65'in üst alanı malum futbol sahasıydı. O sokakta olup orada futbol oynamamak olmazdı 
Aslında hiç cici bici bir kız çocuğu olamadık farkettim ki 
Sadece utanmam gerektiğini söylediği için koşullu bir utanma yaşamıştım ama galiba 
Tabi bir kaç gün sonra kaldığım yerden devam ettim çamura bulanmaya 
Hala da cicili bicili bir kız çocuğu (!) değilim, fırsat bulsam hepsini yine yaparm galiba 

Ağaçlara çıkar, misket, bibip oynar, tornete biner, çamur ve tüftüf savaşı yapardık.
Annem bir keresinde saçım dahil her yanım çamur içinde geldim diye beni eve almayıp, sokak sokak gezdirmişti utanayım diye.
Çok eğlenmiştim, utanılacak ne vardı ki bunda )

Ben 65 sokakta buyudum sokak yokus oldugu icin buldugumuz herseyle yokus asagi kaymak en buyuk zevkimizdi. Tabi simdiki gibi iki tarafi araba dolu degildi. Annem uzerime fazla dustugu icin sirf bu yuzden iki tekerlekli bisiklet almamamisti bana :)) yine de hep birikerininkine binerek dusmeyi basardim  cok iyi bir binici degilimdir o yuzden uc tekerlekli bisikletle veya yuruyerek pesinize takilirim :))))


Akın Akbulut


Emek 74. Sokakta 23.04.1968 te doğdum. 65 Sokakta 1996 yılına kadar oturdum. Benim için bahçeli ve emek vazgeçilmezdir. Bu grubu açanlara teşekkürler.



APARTMANLARIMIZ




1 Numara

Sebanur Sezgin

65 sokak ile 60 'in koşesin de ki Fırın ci Ayşe de pide kuyruğunda bekleyen ya da annesinin içini hazırladığı pideleri yaptıranlar 

Aylin Kosovaeri Şahin

Bu binanın 60 sokağa bakan yüzünde bakkal Halil Abi, ve Refet Tuhafiye vardı. Kolonyalarımızı mutlaka Refet amcadan dolurturduk. Halil Abi esmer bıyıklı genç bir adamdı o zamanlar. Çok iyi bir insandı.





3 Numara

Halil Uzel


Biz önce 7 sonra 5 en son da 3 numarada oturduk.Son otordoğumuz (maç yapılan meydanın ve Pide 60'ın arka binası o da yıkıldık ve Bahçeliye geçtik


Aylin Kosovaeri Şahin


Bu apartmanda yine doğru hatırlıyorsam, Figen, Emre ve şimdi şarkıcı ve oyunculuk yapan Kutsi otururdu. Sokağın bu kısmına hep yukarı mahalle dediğimiz için sürekli kavgalı olurduk anlamsız bir şekilde.






5 Numara

Halil Uzel




Biz önce 7 sonra 5 en son da 3 numarada oturduk.Son otordoğumuz (maç yapılan meydanın ve Pide 60'ın arka binası o da yıkıldık ve Bahçeliye geçtik





Can Apartmanı No 7


Sebanur Sezgin


,Can apt.7 no lu binada 1974-1988 arasi oturduk.

Halil Uzel


Biz önce 7 sonra 5 en son da 3 numarada oturduk.Son otordoğumuz (maç yapılan meydanın ve Pide 60'ın arka binası o da yıkıldık ve Bahçeliye geçtik





9 Numara Deniz Apartmanı


Nur Hatipoğlu Onan

Aylin Hn bu evin en alt kat on tarafta Nazan arka dairede de rahmetli yonca ve ablası yaprak arkadaşlarım vardı sene tahminen 69 70 gibi bizde karşı 10 no bahar apt oturmustuk

Firdevs Güldal Ababay


Benim sevgili evim.Ajt kat bahçe tarafı bizimdi.annemler önce o katı sonra üst katı sattı. ben o alt katta 1978 80 oturdum. hamileydim ve çalışıyordum. sesinizi hiç duymamışımdır.Duysam ne olur ki kuş cıvıltısı gibi gelmiştir.


Deniz Banu Birgin


 65 sokak deniz apt çocukluk anıları 66 sok 10 numaradan arka bahçeden geçiş , ne günlerdi

Aylin Kosovaeri Şahin


Filiz Emlak in annesi İgneci Nese Teyzeyi tanir misiniz bizim butun ignelerimizi o yapardi yanilmiyorsam emekli hemsireydi.65 sokakta otururlardi o zamanlar. Bu apartmanda Aslı ve Koray adında iki kardeş oturulardı. Ruşen - Mesut - Yeşim - Kemal Ülkü de bir dönem bu apartmanda oturdular. Maysara - Bari - Kamil ve Ferah Sofiyar da bu binadaydılar








11 Numara

Aylin Kosovaeri Şahin,


Bu apartman yıkılıp tekrar yapılmadan önce turuncu renkli bir binaydı. Anıttepe de fırınları olan kocaman bir aile satın almıştı tüm binayı.Erzurumlulardı. O kadar çok çocuk vardı ki apartmanda hep birlikte çok eğlenirdik. Ön bahçelerine çimen diye yonca ekmişlerdi bir yaz. 
Ali Kaya, Osman Kaya, Nuray Kaya, Fatma Kaya, Şehriye Kaya hatırladığım isimler. Sadece giriş kat ön tarafı kiraya vermişlerdi sanırım.

Onlar satın almadan önce ön girişte bizim karşı komşumu (13 numaradan) Aliye Tiniş'in annesi oturuyordu diye hatırlıyorum



13 Numara Sargın Apartmanı

Aylin Kosovaeri Şahin

Eski 65 Yeni 24 sokak 13 numara
BİZİM APARTMAN KOMŞULARIMIZ (1970-80-90)
(Hiç biri yok şimdi orada)


1. Demir-Nafiye Kırdemir
2. İsmail - Ayten -Aylin Kosovaeri
3. Enver - Aliye Tiniş
(Ruşen - Mesut - Kemal - Yeşim Ülkü)
4. Feride Börü
5. Müzeyyen - İlban - İlhan Akıncılar
(Dilara - Deniz - Çiğdem Akıncılar)
6. Veli - Lamia - Cem - Nilüfer Bilgiç
7. Ayhan - Utkan - Başak - Berent Araslı


Fulya İnan


Halam ve sonra da kuzenim burada yıllarca oturdu en çok geldiğim sokaktır... kirli sarı bejimsi renkli 3 katlı bir binaydı sokağın ortalarında inerken sol kolda arka bahçe ön bahçeden büyüktü .


Önder Tiniş


Rahmetli Enver Tiniş amcam olur Aliye Tiniş yengem Ruşen Ülkü amcamın kızı Mesut Ulku Ruşen Ülkü nün eşi sevdiğim değerli bir büyüğüm Kemal Ülkü Yeşim Ülkü değerli sevgili kuzenlerim hepinizi çok ama çok özledim seviyorum sizleri güzel insanlar







15 NUMARA KARAKAYA APARTMANI

Aylin Kosovaeri Şahin

Bu apartmanında eski halinde bahçe seviyesi sokağın bayağı aşağısındaydı, sanırım kotda iki daire kalıyordu. Bahçe duvarına oturup gürültü yapmayalım diye zift dökmüşlerdi. Sanırım Yadigar isimli bir arkadaşımız vardı bu apartmanın o halindeyken



17 NUMARA EMEL APARTMANI

Aylin Kosovaeri Şahin

64 SOKAK şimdiki Çiçek Emlak Karşısında ARTIK BAKKAL vardı. İBRAHİM ARTIK. İki kızı vardı birinin adı İlke idi sanırım. 65 sokakta


Suna Özçekiç

İste ben yılllarca bu apt.oturdum kayınvalidem halen oturuyo.İbrahim Artık ta bu apt. Oturuyo








 19 Numara İşçimen Apartmanı 




21 Numara


Seyit Mustafa Nuri Öztürk


Bizim evde 65 sokak 21 numaraydi

Bizim evin bahçesinde Macit agbi sinema oynatırdı herkes gelirdi,65 sokak no 21...................yıl sanırım 1966

alt komsumuz dolmuşçuydu kocaman kuyruklu dolmusu vardı Zeynel agbi

Bende sans talh kader kısmet 5 kurusa diye devamlı gezerdim


75 ve 65 sokak köşesi

Aylin Kosovaeri Şahin


Bu apartmanda çocukluk arkadaşarım Mesut Akkaya ve Cenk Burak Alparslan otururdu. 65 sokağa bakan yüzünde Kılınç Bakkaliyesi (Ahmet Amca) ve Zafer Kuaför vardı





60 sokak ve 65 sokak köşesi

Aylin Kosovaeri Şahin


Bu apartmanın eski halinde bahçe sokak seviyesinden aşağıdaydı diye hatırlıyorum. Köşeyi dönüp sokağa girerken aşağı doğru bakardım bahçeyi görmek için



4 Numara



6 Numara


Aylin Kosovaeri Şahin

Sevgili Erol Daylan bir süre bu apartmanda oturdu.



8 Numara

Aylin Kosovaeri Şahin

Bu apartmanın giriş katındaki balkona her zaman hayrandım, beyaz büyük bir salıncak vardı.




10 Numara Bahar Apartmanı


Nur Hatipoğlu Onan


1969 70 gibi bizde  10 no bahar apt oturmustuk  Komşumuz aynur ayfer demet buket songül füsun serpil feyza rahmetli yonca ve müzeyyen daha sayamadigim nicesi.........


Aynur Ersen

Bizde 10 numarada oturduk 65-80 yılları arası


Ender Güvener


1963-1970yılları Bahar apt














12 NUMARA NİŞAN APARTMANI





Çağdaş Apartmanı 14 numara

Aylin Kosovaeri Şahin


Bu apartmanda sanıyorum (eski halinde) Evren Deniz Kaya kardeşler otururdu. Anneleri Aysel Teyze idi. Bu apartmanın bahçesi o zamanlar sokağın seviyesinden aşağıdaydı. Bütün gün apartmanın önündeki duvara oturup çekirdek kabuğu biriktirmeye çalışırdık. Tabi çöpçü gelip ertesi güne hepsini süpürürdü biz baştan başlardık. Zavallı adamcağız bizden çok çekmişti muhtemelen.





16 Numara

Aylin Kosovaeri Şahin

Bu apartmanda, apartmanında müteahiti olan Ahmet Amcalar otururdu. Annemlerin tam karşısındaki 13 numaralı bina kentsel dönüşümdne yıkılınca ön taraf giriş katına iki yıla yakın kiraya geçtiler. Babam evinin bittiğini göremeden bu apartmanda vefat etti. Apartman bu halinden önce yığma binaydı. Sanırım yeşil renkliydi ve önde balkonları vardı. Orta kat olduğunu hatırlıyorum Hale ve Şule adında iki küçük misafirleri gelirdi. Her geldiklerinde bizimle oynarlardı. Mahalleden  gibiydiler.




18 Numara

Aylin Kosovaeri Şahin


Eğer karıştırmıyorsam bu apartman giriş katı arka tarafta, Ayça, Ela Tolga adında üç kardeş otururdu. Akşam olunca anneleri kafiyeli üç ismi ardı ardına sıralardı.

Ön taraf giriş katında o zamanlar Anadolu Lisesinde okuyan Levent ve Bülent isminde ikiz kardeşler otururlardı


20 Numara










22 Numara Dilek Apartmanı





Salih Abimiz




24 NUMARA EMEKLİLER APARTMANI











26 Numara


Aylin Kosovaeri Şahin


Eğer doğru hatırlıyorsam bu apartmanda Baturay isminde kızıl saçlı bir arkadaşımız otururdu.





8 Cadde ve 65 Sokak Köşesi

Aylin Kosovaeri Şahin

Bu apartmanda şimdi kuaför olan yerde Şükrü Yaravlı otururdu.





DİĞER FOTOĞRAFLAR





























8. CADDE VE KIRIM CADDESİ ARASINDA KALAN KISIM

(Salı pazarı başlangıcı: Eskiden kapalı bir pazar yeri olmadığı için salı günleri kurulan Emek Pazarı sokağın bu kısmından başlardı)












ESKİ 60/YENİ 19 SOKAK İLE 8. CADDE (BİŞKEK CADDESİ) ARASINDA KALAN UZUN KISMI



























































0 yorum :

Yorum Gönder