7 Şubat 2014 Cuma

ESKİ 8. CADDE / YENİ BİŞKEK CADDESİ


Fotoğraf Süreyya Oral

No 26


İbrahim Ethem Kısaer
Osmanlı bankasının yanında ABBASIN KAHVESİ vardı. 68 sokak ile 8. Caddenin köşesi eskiden pazar oraya kadar gelirdi...

Emin Çiftçi

Osmanlı bankasının olduğu yerde Çağrı Bey in de dediği gibi Kliniğimiz mevcut. Hemen yanında Salman Beyin büfesi ve onun yanında ise Abbas beyin oğullarının işlettiği kahvehane mevcut. Üst katta ise eskilerden kalan sadece Muhasebeci Nizamettin bey var. Yanımızda bulunan berber ve Emek köftecisinin olduğu bina kentsel dönüşüm nedeniyle 15 20 güne yıkımı başlanacak.

Vildan Arslan Yılmaz
8.ci cadde .Bankanın tam olduğu yer 8.ci durak Biraz aşagı tarafta karşıda da oturduğumuz apartman vardı...Ve Salı pazarı. Çocukluğumun gençlik yıllarımın geçtiği Emek 8. Cad. Özlemle, gözlerim dolu dolu hatırladım... Tşkler

Semih Çalışkan
Görünen yerin ara sokağında emek balıkçısı olduğunu hatırlıyorum

Murat Yılmaz
Bankanın üstünde Ebe Nadide Kayaoğlu otururdu

Çağlayan Yalçın
Bankadan sonra EBK satış bayi vardı yanında kahve akşam 19 da sandalyeler dizilir oralet çay söylenir Casper sevimli hayalet seyredilirdi sonra dağılırdık sokağa 1971-72 falan,pazarın girişinde küfeciler ve tornetçiler olurdu kadınlar uzaklığa göre pazarlık yapar sonra pazara girilirdi,bazende yağ firmaları tanıtım için araba getirir sigara böreği yapıp bedava dağıtırlardı biz ye allah ye doymazdık

Ahmet Emin Kolak
Fotoğrafta görülen apartmanin 3.katında Hamdullah Suphi İlkokulu öğretmenim Nevreste Bilgin oturuyordu.

Sevinç Sarıkaya
Şu anda çarpraz köşesinde shell benzinlik var. resimde Bankanın hemen yanındaki apartmanda abimler oturmuştu, arka bahçesinde armut ağaçları vardı, balkondan Ankara armutları toplardık  Ziraat bankası daha üst tarafta çok yakın sayılmaz. arka sokağı salı pazarının sokağıdır.

Semra Sönmez
Osmanlı Bankası Emek Şubesinde 5 yıl çalıştım.

Baha Şen

BANKANIN KARŞINDA 78 yılında memleketlim çerkes arkadaşım mahmut özcan kimliği belirsiz( aslında resmi plakalı bir arabadan) kişilerce vuruldu , 4 arkadaşımda yaralandı ..onun adına yapaılan çerkes ezgisi https://www.youtube.com/watch?v=PSxrJaM80Io

Ayberkin Metin


1961 yılında ben pazar durağında oturmaya başladım..Eyri sahada top oynar.bestepeden asagi karda kayardim

Gürkaynak Alpay

Bugünkü Bişkek Caddesi (evvelce 8. Cadde) güzergahında bir dere Balgat köyü taraflarından gelip Gazi Mahallesinin o taraflarda bir yerde başka bir dereye karışırdı. Konya yolu falan yoktu. Ankara'dan Konya yönüne Kızılay-Dikmen üzerinden gidilirdi.

Vildan Arslan Yılmaz

8.cad. 83 nolu apt.da oturuyorduk.. İki apt. Sonrasında Jale’lerin apt.manı vardı..Bollukların apt, Jale Ceyhun Bolluk kardeşler..


İbrahim Etem Kısaer

Ağah baran 8.cadde 97nolu apt oturuyorlardı bizde 93 nolu apt da 

Ömer Bulca

Mahalle arasında her maç sonrasında 8.caddede Çakar ekmek fırınının yakınında tuluba vardı.Taa oraya su içmeye giderdik.Sanki evde su yoktu.:)))))

Fehmi Gürol

Emek Mahellesi, Konya Yolu...Tepe....Yesiltepe Bloklari daha yok...Arkada Anit Kabir....1960´li yillar...

(Konya Yolundan)






Sanem & Fehmi & Sacide Gürol. Emek Mahallesi, 8. Cadde..1960´li yillar...



Sacide & Fehmi & Sanem, Emek Mahallesi 1960´li yilar Konya Yolu

Beş tepe -beşevler isimleri orada bulunan höyüklerden ismini almaktadır o bölge ankara çayına kadar köyüm olan BALGATın arazisidir..(.İbrahim Etem Kısaer)

Fehmi & Sanem Gürol, Ankara, Emek mahallesi, 8.cadde. Herhalde 1962


Antoloji Ankara



----------

Yeşiltepe Taksi


Sevinç Sarıkaya 

Burası T.C.Ziraat Bankası'nın olduğu taraf, buranın tam karşısı Bahsettiğimiz İş bankası, Tarko ve Yeşiltepe Eczanesi. İş Bankası 8. cadde tarafında, Tarko ve Eczane 71. sokak tarafında idi.

Bu resimde görülen kulübe Yeşiltepe taksi durağının kulübesi. Yeşiltepe Taksi durağını kuran ve uzun yıllar sahibi olan rahmetli babamdı. çok eskiden de İş bankasının yanında Şans kıraathanesi vardı o da babamındı. kıraathaneden sonra Eczane oldu sanırım.

Çağlayan Yalçın
Hatırladığım şöforlar:Veysel Yıldız impalası vardı,İrfan abi 56 belairi vardı,ünal abi kuyruklu fordu vardı,


Shell


Çağlayan Yalçın
Shell benzinligin bulunduğu yer eğri sahaydı orası çok maç yaptık orada

Opet


Nihan Kesici 
Bankalar tarafı eskiden Mobil’di şimdi Opet, Buralar hep onlarındı..(Balgatlı Armutçular). Boş arsaları vardı, sonra birer birer binalar yapıldı yapıldı, şimdi de kebapçı cenneti olduk ...

İbrahim Etem Kısaer
Balgatlı Armutçuların benzinligiydi, 


Et Balık Bayiisi


İbrahim Etem Kısaer
Adnan Kervan'lar Et Balık Bayiisiydiler

Çağlayan Yalçın
Evet orası 70 lerde boş arsa idi kız yurdu yapılınca altı benzinlik oldu

Gökmen Tuhafiye

Çağlayan Yalçın

68.sokağın sol köşesindeki apt nin altı berber,Gökmen tuhafiye ve yanında mobilyacı vardı. Kemal ağbi dayımın arkadaşı idi 76. Sokakta otururlardı annesi Nadide teyze dururdu daha çok babasıda dururdu erkek kardeşi İsmail dururdu zanan zaman,Kemal ağbi daha çok Yeşiltepe takside taksi çalıştırır ve Yıldız Sinemasında dayıma yardım ederdi..

İbrahim Etem Kısaer
Tuhafiyeci Kemal mobilyacılarda Niğdelilerdi


Çakar Ekmek Fırını (şimdi Palais'in olduğu yerde)



M. Hakkı Yazıcıoğlu

Çakar Ekmek Fırını
Evimiz mahallenin fırınına çok yakındı. Aramızda boş bir arsa vardı.
Fırının işçileri sabahın çok erken saatlerinde çalışmaya başlarlardı. Ekmeğin hamurunu yapacakları suyu bizim kuyudan temin ederlerdi.

Annemlerin uyuduğu odanın penceresi bahçedeki tulumbanın olduğu tarafa bakıyordu.
Sabahın köründe “çakuduk, çukuduk” mekanik tulumba sesleri başlardı. Bir de işçilerin ayaklarındaki tahta takunyaların yürürken çıkardığı “takuduk, tukuduk” sesleri.
Uyumak ne mümkün…
Buna rağmen annemin şikayetlendiğini hiç duymadım. Babam da öyle…
Annem, suyun “hayır” olduğunu söylerdi. Anacığının susuz öldüğünü hatırlayıp söylerken gözleri buğulanırdı.
Fırının sahibi de bizim fırında pişen güveçlerimiz, tepsi böreklerimiz için ücret almazdı.
Bu sayede evimizde, börek, çörek, güveç hiç eksik olmazdı.
Fırından çıkan sıcacık tepsileri kenarlarını kalın bezlerle tutup, ellerim yanacak diye korkarak, koştura koştura eve getirirdim.

Çavuş
Fırının bakkallara ekmek taşıyan kamyonetinin şoförü bana “çavuş” derdi.
Neden böyle derdi, bilmezdim; ama onun bana böyle seslenmesi hoşuma giderdi.
Babacan bir adamdı. Çok severdim. Ben de ona “Çavuş” derdim. Yani “çavuş” aşağı, “çavuş” yukarı bir muhabbet yürüyüp giderdi aramızda.
İsmini bilir miydim, yoksa sadece “Çavuş” mu derdim, unuttum.
Bahçemizdeki tavukların sayısı her geçen gün artıyordu. Ara sıra bazılarını keser yerdik.
Babam tavuk kesemezdi. Yufka yüreği el vermezdi.
Annem çaresiz Çavuş’a rica ederdi. O da yüksünmez, bir çırpıda kesiverirdi tavuğu.


Vildan Arslan Yılmaz
Ayyy hatırlanmaz mı..Ramazan’da pide kuyruklarında çok beklemişimdir. Yan tarafta da Ziya abi ve Vefa abilerin bakkalları vardı.. Çocukluğumun, gençliğimin cennet yeri Emek 8.cadde ne çok özledim. 

Mesut Eren
Çakarın karşısında kundaracı Ahmet abi vardı orda proflar muhabbet yapardı bizde dinlerdik. Çakarın yan sokağından salı pazarı başlardı

Semih Çalışkan
Kasap Muzaffer abi 67.sokakta dükkanı vardı oğlu ilhan pazarın girişindeki evde otururlardı altında kıraathane olan dükkanın bitişiği diye hatırlıyorum

Funda Aydeniz
65 in devamında Çakar'ın çaprazındaki apartmanda oturduk . Gri renkli eski apartman yakınlarda yıkıldı.

Seyit Mustafa Nuri Öztürk
Oglu arkadasımdı,simdi Fransada...Fevzi Busem Kuzu

Ömer Alpsal
Ahmet Kuzu ve kardeşi Fevzi Kuzu Arkadaşımdı,Çakar fırının sahipleri kardeşlerin en küçük ikisi idiler,Fevzi kuzuyla en son Fransada iken görüşmüştüm.Ahmet Kuzuyu 45 yıldır görmüyorum.

Yasemin Lane
Kuzular komsumuzdu ve Ahmet le Fevzi agbimin arkadaslariydilar. 65 le 75 in kesistigi kose de cok guzel anilarimiz oldu. Sirmali, Ayicik, Tipsiz, elmor killi yi hatirlayanlar var mi?

Gülden Başoğlu
Fevzi benim de ortaokulda arkadaşımdı. Fırından devamlı ekmek alırdık. Ben 57.sokakta oturdum

Cenk Öztürk
Hic unutmam seksen ihtilalinde birtek cakir acikti oradan ekmek alabilmistim o sabah

Aytekin Ekdi

70 li yıllarda 72 sk.ta otururken ramazanda pide almaya giderdik uzun kuyrukta bekler sıcacık pideleri alırdık.Diger günlerde de misss gibi emeklerimizi alırdık. Ahhhhh o eski günler çok güzeldi.

Filiz Kütüval

Çakar fırından ekmeklerimizi alıp eve giderdik.. oğlu Fevzi Kuzu ile Bahçelievler Ortaokulunda aynı sınıftaydık..

Namık Badal

Çakar fırınından içeri gir 76.sok soldaki tek katlı Hakkıların tulumbalı ev yanındaki iki katlı ev bizim evdi şu anda yerinde BADAL Apt var gençliğimiz orda geçti

Nur Hatipoğlu Othan

Evimizde fırın olmadığı yıllarda annemin yaptığı kurabiye leri tepsiyle ben götürürdüm abimde pişince alıp eve getirirdi ozamanlar 65 sk ta oturuyorduk

Semih Çalışkan

Teneffüslerde okulun arka kapısından çıkar sıcak bir ekmeği dört çeyrek yapıp arasına peynir fındık vs koyup dört arkadaş paylaşıp yerdik ne güzel günlerdi şimdi hüzün ve sevgiyle anıyoruz

Nail Kudeki

Elbette Emekte buyyuyen herkes hatirlar, insaatinida hatirliyorum o bolgede (tarlada) Cakar Firinindan baska bina yoktu (Eger 8nci caddeden Mebus evlerine bakarsaniz)Birde sonradan bakkal acildi Ismini hatitrliyamadim.

Ziyanin bakkal binasini arkasinda mustakil bir evin(kahve rengi evi) bahcesinde Tulumba vardi yanindaki evdede Seftali agacinin kokusu buram buram gelirdi burunlara.

Yasemin Lane

Bu anilari kim baslattiysa tesekkurler nereden nereye kimler grldi gecti hayatimizdan ve o insanlari butada bulmak gercekten buyuk surpriz. Bilmem beni hatirlayabilecekmisin? 65 le 75 in kosesinde ki Emek apt dan Hulya ile Ercan'in kardesi ablami hatirlayamayabilirsin. Beni de belki hatirlayamiyabilirsin ama ne hikmetse seni ve Ahmet agbiyi cok net hatirliyorum🤔 Ben de gecen sene subatta ordaydim ve eski evimizi sokagi koseyi gormeye gittim ve hayal kirikligim tarif edilemez maalesef bizim yesil evi bile yikip yerine baska bir bina dikmisler. Ben 86 da birak Ankara yi ulkeyi terk ettim ve gecen sene keske gitmeseydim ve her sey hayallerimde ki gibi kalsaydi

Fevzi Kuzu

Hepinize ;tatli sozlerinizden dolayi cok tessekur ediyorum;iste Fulya beni bulup araniza katti, saglonsun gercekten guzel gunler birer birer bir flime seridi gibi gozumun onunden gecti.cogunuza sicak ramazan pideleri ve ekmekleri satmisimdir ;ama cogunuzu iyi hatirliyamadigim icin kusura bakmayin! Tulumbali evde bizde oturduk cok guzel anilarimiz gecmistir

Malesef gecen yaz tatilinde ,gelip dolastigim zaman herseyin silinip yenilenmesi hic hosuma gitmedi bilmem farkina vardinizmi butun sokaklarin isimlerini degistirmisler bana sanki cocuklugumuzun anilarini silmeye calismislar gibi geldi.


Fırının arkasındaki TULUMBA


M. Hakkı Yazıcı



Tulumba bizim evin bahçesindeydi. 

Şanslıydık; babam, bahçemizde iki metre derinlikte bir su kaynağı buldu. Tertemiz, buz gibi suyu olan bir yeraltı kaynağıydı bu. Hemen bir kuyu açtık. Annem uzun süre ev ihtiyacını kuyuya sallandırdığı kovayla çektiği suyla karşıladı. Sonra bir tulumba yaptırdık. Daha ileri aşama elektrikli bir su pompasıyla çekilip, çatı arasına yerleştirilen varilde depolanan suyun kullanılmasıydı. Musluklardan bu su akardı.

Biz, hiç şehir suyunu kullanmadık. Kullanmamıza da gerek yoktu. Bizim kuyumuzun suyu şebeke suyundan çok daha temiz ve lezzetli idi.

Bu su, sık sık suları kesilen, içme sularını zaten bizim tulumbamızdan temin eden mahalle sakinlerinin imdadına yetişen bir kaynaktı aynı zamanda. 

Mahalleliyle suyumuzu paylaşmak bize mutluluk veriyordu.

Komşu fırının ekmekleri bizim suyla yapılıyordu. Sıcak yaz günlerinde seyyar satıcıların; yoğurtçuların, hallaçların, eskicilerin, simitçilerin; mahalle bekçilerinin, inşaat amelelerinin öğle paydoslarında uğrak yeri bizim bahçenin kavaklarının, kuyunun yanındaki koca söğüdün esintili, serin gölgesiydi. İçecekleri su da yanı başlarındaydı.


Levent Boylu

Nereden nereye, çocukluğumuzda (60) lar, özellikle yazın koşmaktan, oynamaktan kan ter içinde kalıp, iyice susayıp, yarışarak ve ''1. kan, 2. kan, 3. kan....'' diyerek (ne demekse) o tulumbaya koşup kana kana su içtiğimizi çok iyi hatırlarım.....

Devrim Koçak

M.Hakki Yazici, maç yapar, sonrasinda sizin tulumbadan su içmeye gelirdik. Zayıf, çelimsiz, sevimli bir çocuktun. Duygulandırdın beni..

Dede Kırtasiye


Ömer Alpsal
Fırının karşısında Bahçelievler orta okulunda okuyan tüm çocukların dedesi emekli hava assubay Ziya Aşkan beyin kırtasiye dükkanı vardı.

Melahat hanım 8.ci caddeden 65 sokağa girerken sağ köşedeki evin 1.ci katında oturuyor,eski evinde Bülentoturuyordu vefat edene kadar,bingül Coşkunları apartmanında orta katda oturuyor,eskiden aynı yerde Cemil ve Nuri aladağ kardeşler otururdu,


Tarko Market

Güliz Köker
Tarko diye market vardı dimi 71 sokakta altında tatar eczacı bir bey var 75 ile 71 köşesinde

Nihan Kesici
Şu anda Malatya Pazarı, Eczane de Yeşiltepe Eczanesiydi...

Balıkçı/Talip Bakkal/Gündoğdu Gıda Pazarı

Çağlayan Yalçın
Balıkçı Süleyman abi yazında tavuk satardı,yufkacı duruyor oğlunun adı Erdoğan dı.onun yanındada Yıldız pastanesi vardı Ahmet abi karadenizli yanında son Talip bakkal(Gündoğdu gıda pazarı)

Gündoğdu gıda pazarı en büyük oğul Talip dururdu ordan adı öyle kaldı onun yanı Yıldız pastanesi Ahmet abi,yanı Yufkacı oğlu Erdoğan,yanı balıkçı Süleyman ve babası yazında tavuk satardı.

Gaziantep Kebapçısı

Çağlayan Yalçın
Gaziantep kebapçısı baba oğul anadollları vardı yanı berber kilisli yanı Yeşiltepe taksi durağı köşeyi hatırlamıyorum.


Hosta

Nihan Kesici
Hosta’nın olduğu yer eski Yapı Kredi, karşı köşede şimdi Dilruba var o da ben çocukken Garanti Bankası idi... Ziraat Bankası hep vardı halaaa var, İş Bankası binası yenileneceği için geçici olarak 8.cadde’nin sonuna taşındı.. Bu köşe 71.Sokak ve 8.Cadde’nin keşiştiği kavşak...

YKB, Garanti, Ziraat ve İş Bankası ışıklarda 71. Sokak ve 8.Cadde’nin kesiştiği noktadaydı... Garanti bir ara Tofaş oldu...

Butik Patato


Nadide Mehmetağaoğlu Özbay

Ne çok alış veriş yapardım maaşin yarisi patato korkmaz giyim Ahmet amca Baydar gümüşçü yatır eve git

Melike Turankök Dikbaş
Şimdi gittiler yoklar Erol abiler bütun kıyafetlerim oradandı

Gönül Kılıç
Yorumlarınız bizi cok memnun etti. Guzel bir iz bıraktığımız için çok mutluyuz. Herkese tesekkürler. Patato Gönül Erol Kılıç

Kogi ve Madonna

Nadide Mehmetağaoğlu Özbay
Kogi emekli öğretmen Ahmet amca segah hatırladım Madonna arkadaşım Fatoş hanım in mağazası

Segah ve Rozet Mağazası


Ebru Yılmaz Polat
Bir de madonna, segah ve daha sonra segahın yerinde rozet mağazası vardı.. 8. cadde üzerinde idiler.

Gülbin Eren
segah magazasi kardesimin arkadasi solmaz hanimin esi halil beyindi kaliteli urunler satarlardi.patato ve kogiden de yillarca cok alisveris yaptik.madonnayi hatirlayamadim

Bahçelievler Ankaray Durağı



Sela Cafe (Kapandı)




Yunus Emre Parkı



Erciyes Bambu Önü Seksenler



Nezih











Diğer Fotoğraflar





































































































0 yorum :

Yorum Gönder