11 Şubat 2018 Pazar

BAHÇELİ ÇOCUĞU

Bahçeli Çocuğu..
Evet ben onlardan biriyim bilenler bunun ne demek olduğunu iyi bilirler de ben bilmeyenlere anlatayım..
Yıllarca şimdi ki 35 sokakta Şatır apartmanında oturduk çocukluğumuz Kasım Güleğin evinin önünde sokakta bazen tahta tornetlere binerek bazen misket oynayarak ya da çamurda çivi saplayarak,genelde iki plastik topu iç içe geçirip sertleştirdiğimiz topla sokak futbolu oynayarak,bazen tüm mahalle çocukları olarak evlerin bahçelerine meyve ağaçlarına dalmaya giderek geçti.
O zamanlar mahallede bir çok Amerikalı otururdu evleri bahçe içinde olduğu için o evlerde çok vakit geçirirdik mesela bizim mahallenin Amerikalı çocuğu KİP di o da hep bizle olurdu Aya ilk giden Apollo yu onun babasının bahçelerine kurduğu sistemden izlemiştik ve bize o Astronotların imzalı resimlerini vermişti.
O kadar çok Amerikalı vardı ki burunlu servis arabaları sabah ögrenci servisi yapardı Balgat a okula.
Bize bahçeli bebesi denme nedenlerinden biri de o Amerikalılardı çünkü onlar sayesinde bir çoğumuz o zaman kimsede olmayan Convers ayakkabılar giyer bluejean lerimizle hava atardık sanırım bu başkalarını gıçık ederdi😁
Mahallemizin futbol takımı vardı ki her mahallenin mutlaka kendi takımı olurdu bizim ki CİHAN SPOR du beyaz fanillarımızla tenekede boya yapıp formalar yapar şimdi Konservatuar ile Gazi hastanesinin olduğu yerde top oymardık. Anıtkabirin ordan gelip oradan geçen b.k lu dereye çok top kaçırırdık..Cebimize şeker doldurup atlı spora atları sevmeye gider şimdi ki AKM de yani eski hipodromda at yarışları izlerdik.
Ben ilkokulu Bahçelievler ilkokulunda Bahriye Özkazanç sınıfında okudum o zaman sınıf arkadaşlarım ilk adım olan Aktes diye seslenirlerdi bana😁
Sonra ortaokul Deneme lise Cumhuriyet ..
Bana Bahçeli bir çok şey verdi ama en değerli olanları ATATÜRK sevgisi ve sağlam dostluk.
Biz hep Anıtkabirin gölgeside idik bir çok kişiden daha yakındık Ata'mıza hep bilirdik onun bizle olduğunu.
Dostluk ise bahçelili olanların iyi bildiği bir duygudur bunca yıl sonra bile hala bir çok mahalle ve okul arkadaşın ile kopamazsın mutlaka onlar bir yerde yanındadır bu kadar zaman sonra bile o kadar çok paylaşacağınız şey vardır ki ...
Onlar hala sizin başınız sıkışınca koşabileceğiniz ağabeyiniz ablanız kardeşinizdir. Daha o kadar şey yazabilirim ki günler alır işin özü ben Bahçeli Çocuğuyum......

0 yorum :

Yorum Gönder