9 Şubat 2018 Cuma

ESKİ 54 / YENİ 35 SOKAK


No 18


Nevin Emre Aybar 

 Yukarıdaki resimdeki ev eski 54 üzerinde. Şimdi 35. Cadde oldu. 18 numaralı ev. Çocukluğumuzda arka bahçesinde yüzme havuzu vardı.

No 24

Nevin Emre Aybar :


Bugünkü şartlarda böyle bir evde oturmak zor. Ben öyle bir evde doğdum, büyüdüm. O evden gelin çıktım. Annem ve babamın vefatına kadar 60 yıla yakın evimiz öyle kaldı ve içindekilerle birlikte yaşlandı. Öyle ki ebeveynlerimin son yıllarında bodrum katında büyük çatlaklardan toprak görülmeye başladı. Onlar bu dünyadan göç ettikten sonra biz dört kardeşin burada birlikte oturmamız elbette mümkün değildi ve birimizin evi sahiplenmesi, onu onarması, diğer masraflarıyla başa çıkması maddeten imkansızdı . Mecbur kalarak, içimiz parçalana parçalana ötenazi uyguladık. Söylemek istediğim herkes rant uğruna bu güzel evlerini yıktırmıyor. Ama günümüz şartlarında sadece ısınma bedeli bile başa çıkılamayacak kadar yüksek.




BARIŞ APARTMANI

Ayşe Okan

Eski 54. sokak şimdi 35. sokak biz de Barış apartmanında oturuyorduk. Hatırlıyorum sizi bir de ağabeyiniz vardı. Bahar’ların komşusuydunuz. Bizim her dakikamız sokakta geçerdi. Amerikan üslerinin faal olduğu bir dönem olduğu için müstakil evlerin çoğunda Amerikalılar otururdu. Kip dediğiniz çocuğu ve bahçelerinde aya ilk seyahatin filminin izletildiği mahalle çocuklarının çikolata ve şekerlemelere boğulduğu o partiyi çok iyi hatırlıyorum, hepimiz oradaydık.

















0 yorum :

Yorum Gönder