27 Ocak 2014 Pazartesi

GÖSTER BAKALIM KOCAOĞLAN

Genellikle Romanlar olurdu sanırım ayı oynatıcıları ya da ben öyle hatırlıyorum. Çok büyük sayılmazdım o yıllarda, hem korkarak hem merakla izlerdim yapılanları. Kocaman halkayı ayının burnundan nasıl geçirmişler gibi düşünürdüm bir yandan, bir yandan da ayının burnu ya yırtılırsa da canı çok yanarsa diye üzülürdüm. Öyle hızlı asılırdı ki ayının sahibi o kancanın ucundaki zincire.. Bakımlı ayı görmedim aslında ama, bu ayılar da gerçekten çok bakımsız olurlardı, bazıları ise oldukça da zayıftı bence.

Sahibinin tef çalması ya da komutu ile iki ayağının üzerine dikilir, ön ayaklarını havaya kaldırır ortamızda dolaşıp dururdu zavallı hayvan. "Göster bakalım Kocaoğlan, Hamam da kadınlar nasıl bayılır" sözü kalmış aklımda ama kendi gördüklerim mi boyle soylerdi, yoksa duyduklarım mı kalmış aklımda çok emin değilim.

Hamam da kadınların bayıldığını da böylelikle öğrenmiş olmuştum sanırım . Bir ayıya numara yaptırmak için neden hamam daki kadınlar teması seçilmiş onu da şimdi düşünüyorum. Ya bu Roman'lar hamamdan çıkmıyormuş demek ki, ya da o zaman insanlar biraz genç irisi imiş kimbilir.

Saygı ve sevgilerimle
Aylin Kosovaeri Şahin

0 yorum :

Yorum Gönder