11 Aralık 2012 Salı

MUTLULUK



MUTLULUK


Dünyanın en güzel duygusu, hiç bir şeyin yerini dolduramıyacağı ender duygulardan. gerçi hiç bir duygunun yerini hiç bir duygu alamaz. En sevdiğimiz duygu olduğu konusunda hepimiz hem fikiriz.
Başardığımızda
doğurduğumuzda
evlendiğimizde
sevdiğimizde
yürüdüğümüzde
koştuğumuzda
hastalığıımızı yendiğimizde
konuşmaya başladığımızda
gol attığımızda
ev aldığımızda uçtuğumuz da
vs. vs vs vs .........
sonuç olarak mutlu olmak için o kadar çok sebep üretebiliyoruz ki.
madem mutlu olmaktan hoşumuza gidiyor. en sevdiğimiz duygunun başın da mutluluk geliyor. Neden diğer duyguların bu en sevdiğimiz duygumuzun üzerine geçmesine müsade ederiz ki. İnsanoğlu olarak bizde üzerimize düşen görevleri yerine getirebilirsek daha sağlıklı sonuçlara ulaşabiliriz. Sonuç olarak
MUTLU OLURUZ.
O zaman beklemeye gerek yok; İnsanlık için mutlu olmaya gereksinim var. Hoşgörülü olmak, kendimizle barışıl olmak, barışı savunmak, sevecen olmak , yardım sever olmak, iyi niyetli olmak bu yolun başlangıç noktaları. Haydi uzatın elinizi, MUTLULUK ZİNCİRİNİ hep beraber oluşturalım.
MUTLULUK YAŞAM BİÇİMİNİZ OLSUN.


 

MUTLULUĞUN REÇETESİ
Mutlu olmak için para mı gerekli
Senin sadece merhaban yeter
Sadece yüzünün tebessümü
Dünyaları almaya, bedelsiz yeter.
Ne para ne de pul
Bunlar boş şeyler
En büyük zenginlik içten gelendir.
Yürekten söylenen bir içten" canım"
Dünyaya bedeldir.
Sanırmısın  hayat parayla döner
Canını emanet eder.
Vefa insanın en güzel yanıdır.
Hiçbir zenginlik insan olmaktan güzel değildir.
Hangi kefene  cep konulmuş ki
Parayla anılan insan dır denmiş
Parasını pulunu paylaştıysa eğer
Onun  sevabıdır kişiyi  insan eder.
Darlık ta varlık ta insanlar için
Boş hayaller  hamamlar yatlar saraylar
Kim hayır der nefsi arzulara
Nefsini  hakim ol insan desinler.
Hayatta kimseye görgüsüz dedirtmedim.
Varsa da yoksa da belli etmedim.
Ne aç yattım nede hissettim.
En zengin yanım içimdir benim.
Paraya pula tamah etmedim.
Onsuz olmadığını da elbet bilirim.
Yetecek kadar her zaman istedim.
Rahat yaşamayı da artık özledim.
Çalış çabala hep si bir yere kadar
En büyük kazancım itibarımdır benim.
Söylenir ağızları büzemesen de
Canım diyenler canımdır benim.
Yüzümü güldürmek parayla pulla olmaz.
Bir tek söz candansa uçurur beni.
Değeri biçilmez ,tarifsiz duygunun
O yüreğin güzelliğidir has duygunun
Ne mutlu bana ki seni tanıdım.
Yüreğinin sıcağında iyice yoğruldum.
Alnımdan akanlar ter değildir.
Mutluluktan akan haz yağmurlarıdır.
Lezzeti o kadar tatlı ki bir çift güzel sözün.
Hayatın bir anda nasıl değişir.
Kendini sağlam limanda hissetmenin
Başarının gizli anahtarıdır.
Erkeğin kafası dinç olmalıdır.
Yüreği güvenle vefa ile dolmalıdır.
Ne dert ne keder hepsi boş bir uğraştır.
En büyük zenginlik bir somun aştır.
Onunla beraber çosar duygular.
Ne dert kalır ne de keder.
Bakla sofada yenen bir kuru soğan
Saraylardaki sofralardan çok daha elzemdir.
Ömür TOKELLİ
28/08/2010 saat : 04:38


0 yorum :

Yorum Gönder